• 1402/11/14
  • - تعداد بازدید: 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
بیمارستان شهدای سروستان

من مسئولم با سبک زندگی سالم برای پیشگیری از سرطان خودم، خانواده‌ام و جامعه‌ام

همگام با پویش ملی مبارزه با سرطان، سوپروایزر آموزشی بیمارستان شهدای سروستان، توصیه های در مورد نشانه های سرطان مطرح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای سروستان، سوپروایزر آموزشی بیمارستان « مینا فتحی» همگام با هفته پویش ملی مبارزه با سرطان در خصوص نشانه های سرطان توصیه هایی منتشر کرد:

 

نشانه های سرطان

 

وجود خون در مدفوع:

اگر در ادرار یا مدفوع تان خون مشاهده کردید به هیچ وجه تصور نکنید که حتما از بواسیر باشد، بلکه می تواند نشانه سرطان روده باشد. پزشک باید سوالاتی از شما بپرسد و آزمایشاتی مثل کلونوسکوپی برایتان انجام دهد. همچنین بالا آوردن خون موقع سرفه کردن هم باید بدقت بررسی شود. البته اگر این اتفاق یک بار بیفتد ممکن است خطر جدی نباشد اما در صورت تکرار حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

 

درد شکم و افسردگی:

خانم هایی که دچار درد در ناحیه شکم و احساس افسردگی به طور همزمان می شوند نیاز به چکاپ دارند. برخی محققان رابطه بین افسردگی و سرطان لوزالمعده را پیدا کرده اند که هنوز چندان شناخته شده نیست.

 

سوءهاضمه:

بیشتر خانم هایی که حاملگی را تجربه کرده اند انواع و اقسام مشکلات گوارشی که با بالا رفتن وزن برایشان اتفاق افتاده بود را به خاطر دارند. اما بروز مشکلات گوارشی و سوءهاضمه بدون هیچ دلیل مشخص می تواند خطرناک و نشانه زودهنگام سرطان مری، معده یا گلو باشد. بنابراین پزشک باید سابقه خانوادگی شما را بدقت بررسی کند و قبل از انتخاب آزمایشات لازم برای شما، سوالاتی در مورد سوءهاضمه تان بپرسد.

 

مشکل قورت دادن یا گرفتگی صدا؛

مشکل قورت دادن ممکن است یکی از علایم اولیه سرطان ریه باشد. گرفتگی صدا یا احساس سنگینی گلو یا گیرکردن چیزی در نای ممکن است از علایم اولیه سرطان تیروئید باشد. سرفه منظم و گرفتگی صدا از علایم سرطان حنجره و نای به علت اثر فشاری است.

 

تب های مکرر یا عفونت؛

تب یا عفونت مکرر ممکن است علایم لوسمی - نوعی سرطان گلبول های قرمز که در مغز استخوان آغاز می شود- باشد. لوسمی باعث می شود مغز استخوان، گلبول های سفید غیرعادی تولید کند که این امر توانایی بدن را برای مقابله با عفونت از بین می برد. اغلب پزشکان پس از معاینه مکرر بیمارانی که از تب، درد و علایم مشابه آنفلوآنزای طولانی مدت شاکی اند سرطان خون را تشخیص می دهند.

 

درد:

در هر سنی افراد ممکن است به دردهای مبهم یا حاد مبتلا شوند. اما درد حتی دردی مبهم ممکن است نشانه اولیه برخی سرطان ها باشد؛ البته در اغلب موارد احساس درد ناشی از سرطان نیست. هر دردی که طول بکشد باید بوسیله پزشک مورد بررسی قرار گیرد. پزشک با توجه به شرح حال بیمار تصمیم خواهد گرفت که آیا آزمایش های بیشتری مورد نیاز است یا نه، و چه نوع آزمایشی لازم است. حتی اگر سرطانی وجود نداشته باشد، شما از رفتن به نزد پزشک سود خواهید برد. پزشک می تواند با بررسی شما می تواند به شما کمک کند دریابید چه عاملی باعث درد شما شده است و برای تسکین دادن آن چه کار می شود کرد.

پایان خبر

سوپروایزر آموزشی بیمارستان شهدای سروستان

مینا فتحی

 

#دهه_فجر

#ایران_قوی

#دولت_کار_و_فعالیت

#مشارکت_رقابت_سلامت_امنیت

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94288
کلیدواژه