• 1402/11/15
  • - تعداد بازدید: 20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان شهدای سروستان

بهترین منبع کلسیم شیر و لبنیات است

همگام با پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان شهدای سروستان با شعار از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی، پیامی مطرح کرد.
 
 
به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای سروستان، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان شهدای سروستان، «مهسا زارع»، همگام با پویش ملی اطلاع رسانی تغذیه سالم توصیه هایی در مورد مصرف لبنیات مطرح کرد: 
 
 
در مورد لبنیات گاهی اطلاعات غلطی به مردم داده می ‌شود که باید اصلاح شود تا مصرف لبنیات کاهش پیدا نکند، بهترین منبع کلسیم شیر و لبنیات است.
 
طی دهه اخیر مصرف لبنیات در خانوارهای ایرانی روند کاهشی داشته است و همین امر می‌تواند زمینه‌ساز شیوع بیماری‌هایی همچون فشارخون بالا، سرطان، پوکی استخوان و حتی شکستگی‌های متعدد استخوانی شود.
 
ترکیبات طبیعی موجود در شیر عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشیده و با خنثی کردن سموم در شرایط آلودگی هوا از دستگاه تنفس و قلب و عروق محافظت می‌کند.
 
کلسیم موجود در شیر، منجر به کاهش  جذب سرب و همه فلزات سنگین موجود در هوای آلوده می گردد. توصیه می شود در شرایط آلودگی هوا از شیر کم چرب استفاده شود، زیرا دریافت اسیدهای چرب اشباع موجود در فرآورده‌های لبنی پرچرب می‌تواند در کاهش کارآیی سیستم ایمنی دخالت کرده و موجب گسترش بیماری ‌های ریوی در هوای آلوده شود، بنابراین توصیه می گردد روزانه حداقل دو لیوان شیر یا ماست مصرف شود.
 
لبنیات غنی شده با باکتری های به نام پروبیوتیک، سطح باکتری های مفید را در روده انسان تعادل می بخشد.
 
ذائقه کودکان را از اوایل زندگی به غذای کم نمک ، کم چرب و کم شیرین عادت دهید، پیروی از الگوی غذایی سالم شرط اصلی سلامتی است.
 
*توجه داشته باشید که مراقبت از سلامتی یک مسئولیت فردی به شمار می رود.
پایان خبر 
 
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان شهدای سروستان
مهسا زارع
  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94300
کلیدواژه