• 1402/11/24
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
همزمان با دهه مبارک فجر؛

از دستگاه لاپارسکوپی بیمارستان شهدای سروستان بهره برداری شد

 دستگاه لاپارسکوپی بیمارستان شهدای سروستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

 

 

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای سروستان این آیین بهره برداری همزمان با دهه پرفروغ فجر و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، فرماندار و جمعی از مسوولان ارشد شهرستان سروستان برگزار شد.

 

دکتر «فاطمه عزیزی»، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سروستان بر لزوم تعامل و هم‌افزایی در تأمین زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: حوزه بهداشت و درمان از جمله حوزه‌های مهم و اثرگذار در ارائه خدمات به مردم است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

در ادامه رییس بیمارستان شهدای سروستان نیز گفت: عمل لاپاراسکوپی کمک می کند تا پزشک بدون باز کردن کامل شکم و انجام جراحی باز وضعیت بیمار را بررسی و یا برای برطرف کردن بیماری اقدام کند.

 

دکتر «محمد اسماعیل کاوه» افزود: ابزار لاپاراسکوپی لوله هایی باریک و با جنس خاص است که دارای دوربینی با وضوح بالا و نور شدید می باشد تا بتواند از طریق ورود به حفره ی شکمی همانطور که حرکت می کند تصاویر داخل شکم و لگن را بر روی مانیتور برای پزشک به نمایش بگذارد.

 

دکتر کاوه افزود: لاپاراسکوپی یک جراحی دو کاربردی است چرا که می تواند همزمان هم برای تشخیص بیماری و هم برای درمان بیماری به کار رود، هم چنین کاهش زمان بستری و شدت درد بیماران از جمله مزیت های لاپاراسکوپی است.

 

 دکتر کاوه در پایان خاطر نشان کرد: با بهره گیری از این دستگاه بسیاری از چالش های مردم شهرستان سروستان در مراجعه به مراکز درمانی استان برطرف می شود.

 

به گفته رییس بیمارستان شهدای سروستان از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۹ هزار بیمار به اورژانس این بیمارستان مراجعه و خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

دکتر کاوه افزود: در همین بازه زمانی ۴۸۰ عمل جراحی در این مرکز درمانی انجام شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷ پزشک متخصص در بیمارستان شهدای سروستان خدمات درمانی لازم را ارایه می‌دهند.

پایان خبر

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 94908
کلیدواژه

تصاویر