• 1403/04/19
  • - تعداد بازدید: 54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان شهدای سروستان

راه اندازی سیستم تبادل و نگهداری تصاویر پزشکی (PACS)در بیمارستان شهدای سروستان

رییس بیمارستان شهدای سروستان، از راه اندازی سیستم الکترونیکی بایگانی و تبادل تصاویر پزشکی (PACS) در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان شهدای سروستان، دکتر «محمد اسماعیل کاوه» گفت: سیستم pacs(تبادل و بایگانی تصاویر پزشکی) نرم افزاری جهت ذخیره و بازیابی تصاویر پزشکی می باشد، در واقع می توان گفت یک سیستم انتقال و ذخیره تصاویر پزشکی است که تصاویر پزشکی را پس از تبدیل به فرمت دیجیتال از طریق شبکه های سرعت بالا منتقل نموده و آن ها را به جای سیستم رایج فیلم های رادیولوژی به فرمت دیجیتال ذخیره می نماید.

او با اشاره به اینکه از مزایای این سیستم افزایش کیفیت و دقت تصاویر پزشکی است، بیان کرد: PACSامکان انتقال تصویر دیجیتالی به هر یک از مراکز درمانی  شبکه بندی شده در سطح کشور را دارد و به پزشکان کمک می کند تا با استفاده از این سیستم  تشخیص سریع تر و دقیق تری را برای بیماران خود از طریق قابلیت های نرم افزار از جمله زوم کردن، چرخاندن تصاویر و مشاهده سوابق رادیولوژی بیمار، انجام دهند.

دکتر کاوه افزود:  با توجه به مزایای سیستم پکس باهدف بهینه سازی هزینه ها و اهداف سالم سازی محیط زیست، سیستم پکس (pacs ) رادیولوژی بیمارستان شهدای سروستان با اعتبار دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ارزش 800 میلیون تومان راه اندازی شد.

پایان خبر

  • گروه خبری : گروه های مطالب,اخبار,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105091
کلیدواژه